Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Αγκώνας

ΕΞΩ ΕΠΙΚΟΝΔΥΛΙΤΙΔΑ ( TENNIS ELBOW )
Πρόκειται για τενοντίτιδα των εκτεινόντων τενόντων του χεριού με έντονο άλγος στην εξωτερική περιοχή του αγκώνα. Συνήθως προέρχεται από καταπόνηση της περιοχής μετά από αθλητικές δραστηριότητες, κυρίως Tennis, ή άλλες χειρονακτικές εργασίες. Η περιοχή του πόνου είναι χαρακτηριστική, όπως και τα κλινικά τεστ που διενεργεί ο ιατρός προκειμένου να θέσει διάγνωση. Η θεραπεία είναι κυρίως συντηρητική και πρέπει να ξεκινήσει άμεσα πριν περάσει αρκετός καιρός όπου τα ενοχλήματα τείνουν να χρονίσουν. Χρειάζεται ένας συνδυασμός από φαρμακευτική θεραπεία ( συστηματική και τοπική ), διατατικές ασκήσεις, φυσικοθεραπεία και αποφυγή καταπόνησης της περιοχής προκειμένου να επιτευχθεί η ίαση. Σε εξαιρετικά σπάνιες περιπτώσεις χρειάζεται χειρουργική αντιμετώπιση.

ΕΣΩ ΚΟΝΔΥΛΙΤΙΔΑ ( GOLFERS ELBOW )
Πρόκειται για επώδυνη τενοντίτιδα στην εσωτερική περιοχή του αγκώνος, εκεί που εκφύονται οι τένοντες των καμπτήρων της πηχεοκαρπικής άρθρωσης και των χεριών. Συχνά παρατηρείται στους αθλητές του Golf , αλλά και σε χειρονάκτες.
Η συντηρητική θεραπεία με αποφόρτιση, διατάσεις, παγοθεραπεία, τοπικη αντιφλεγμωνώδη αγωγή έχει καλά αποτελέσματα. Επί εμμονης συμπτωμάτων μπορεί να γίνει τοπικη έγχυση απο αντιφλεγμωνώδη φυτικά σκευάσματα ή κορτιζόνη και φυσικοθεραπεία.

ΣΥΝΔΡΟΜΟ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΩΛΕΝΙΟΥ ΝΕΥΡΟΥ
Το σύνδομο συμπίεσης ωλενίου νεύρου στην περιοχή του αγκώνα οφείλεται συνήθως σε στένωση του ωλένιου καναλίου και δημιουργία συμφύσεων. Εμφανίζεται με ενοχλήσεις στην περιοχή , οι οποίες επεκτείνονται στην εσωτερική πλευρά του πήχη και στο μικρό δάκτυλο και τον παράμεσο. Τα έντονα μουδιάσματα και η αρχόμενη μυική ατροφία των μύων είναι χαρακτηριστικά και η διάγνωση επιβεβαιώνεται με ηλεκτρομυογράφημα άνω άκρων.
Επί εμμονής συμπτωμάτων η αποσυμπίεση του νεύρου θα δώσει την λύση του προβλήματος.